شرایط مهاجرت به انگلستان به گونه ای است که از آغاز سال 2010 تا کنون بیش از 500000 نفر موفق شده اند از راه های قانونی راهی این کشور شوند. شرایط کار و همچنین اقتصاد کشور انگلستان به گونه ای است که جمعیت بسیار زیادی هر ساله خواهان مهاجرت به این کشور هستند. بنابر همین دلیل است که مهاجرت به کشور انگلستان یک پروسه رقابتی است.

زبان رسمی کشور انگلستان نیز یکی از دلایلی است که مخاطبان زیادی را به خود جذب می کند. متاسفانه در سال های اخیر روند صدور ویزا به گونه ای بوده است که جمعیت بسیار اندکی از ایرانیان موفق به اخذ انواع ویزای کشور انگلستان شده اند. با این وجود هنوز راه هایی برای مهاجرت به کشور انگلستان وجود دارد که متقاضیان دریافت اقامت این کشور می توانند از آن استفاده کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی روادیدها با توجه به تخصص خاص خود در زمینه دریافت اقامت انگلستان و تجربه چند ساله در این زمینه آماده ارائه خدمات به متقاضیان گرامی بوده است.

بررسی روش مهاجرت به انگلستان

ویزاهای متفاوتی از طرف دولت انگلستان طراحی شده است که به متقاضیان بسته به شرایط آن ها تقدیم می شود. هر فرد باید آگاهی داشته باشد که از چه طریقی می تواند راهی کشور انگلستان شود و هدف او از زندگی در کشور انگلستان چیست. در بسیاری از موارد در صورتی که فرد از تمکن مالی مناسبی برخوردار باشد، قادر خواهد بود تا برای اعضای خانواده خود نیز ویزای همراه دریافت کند. انواع ویزای مهاجرت قانونی به کشور انگلستان عبارتند از:

  • ویزای کار Tier2 انگلستان
  • ویزای Tier 4 تحصیلی
  • ویزای کار Tier 5
  • ویزای نامزدی انگلستان
  • ویزای ازدواج انگلستان
  • ویزای Tier 1 کارآفرینی در انگلستان
  • ویزای Tier 1 سرمایه گذاری در انگلستان

هریک از ویزاهای فوق می تواند سرانجام سبب شود که فرد اقامت دائم کشور انگلستان را بدست آورده و پس از 5 سال، تابعیت کشور انگلستان ر ا نیز بدست آورد. از اقامت دائم کشور انگلستان با عنوان ILR یاد می شود و این اجازه در صورتی به فرد اهدا می شود که در طول اقامت موقت، او اثبات کرده باشد که مشکلی برای کشور انگلستان ایجاد نخواهد کرد. این اجازه تا زمانی ارزش خواهد داشت که متقاضی تمایل به ماندن در کشور انگلستان داشته باشد. مدت زمانی که هر فرد برای دریافت اقامت دائم باید سپری کند، به نوع ویزای او بستگی دارد. متقاضی باید اطلاعات کافی در رابطه با قوانین کشور انگلستان داشته باشد و در صورتی که در بازه سنی 18 تا 65 سال قرار داشته باشد، باید دلیل روشنی برای اثبات کارآمدی خود ارائه کند.

شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل

یکی از بهترین روش های مهاجرتی به کشور انگلستان در حال حاضر از طریق تحصیل ممکن می شود. زمانی که فرد مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در انگلستان را در اختیار داشته باشد، می تواند خود را برای تحصیل در این کشور آماده کند. هزینه های تحصیل در کشور انگلستان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی بیشتر است.

علاوه بر شهریه دانشگاه، دانشجویان موظف هستند تا هزینه های مربوط به زندگی خود را نیز پرداخت کنند. هر دانشجو در کشور انگلستان به طور متوسط سالیانه به حداقل 22000£ (پوند) نیاز خواهد داشت. هزینه های تحصیل در انگلستان را می توان به کمک بورسیه های تحصیلی در این کشور کاهش داد اما هرگز نمی توان حساب ویژه ای بر روی آن ها باز کرد. با وجود هزینه های بسیار زیاد تحصیل در انگلستان، می توان اشاره داشت که کیفیت تحصیل در کشور انگلستان در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

در رابطه با مهاجرت تحصیلی به انگلستان می توان گفت که این کشور بیشتر از هر کشور دیگری دانشگاه هایی با رتبه های علمی بسیار بالا دارد بطوریکه برخی از این دانشگاه ها به گوش هر شخصی آشنا است. دانشگاه هایی از قبیل دانشگاه آکسفورد و کمبریج از معروف ترین این دانشگاه ها می باشد. همچنین رنک بالای این دانشگاه ها باعث شده که فارغ التحصیلان آنها بتوانند راحت تر وارد بازار کار شوند.

شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری

یکی از ایمن ترین راه های مهاجرت به کشور انگلستان را می توان در سرمایه گذاری در این کشور جستجو کرد. با این وجود باید به این نکته نیز اشاره داشت که سرمایه گذاری در کشور انگلستان نیاز به سرمایه اولیه بسیار زیادی خواهد داشت. اصلی ترین شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری عبارتند از:

  • در اختیار داشتن سرمایه ای به ارزش حداقل 1000000£ (پوند)
  • آمادگی برای سرمایه گذاری حداقل 750000£ (پوند) در یک شرکت خصوصی یا یک ارگان معتبر
  • عدم استخدام توسط مقامات و افراد مختلف
  • سپری کردن 50% از زمان در کشور انگلستان
  • سرمایه گذاری 250000£ (پوند) باقی مانده در سایر بخش های کشور انگلستان
  • تسلط به زبان انگلیسی و اثبات آن از طریق آزمون IELTS

ویزای سرمایه گذاری در کشور انگلستان برای 3 سال اعتبار خواهد داشت و فرد می تواند برای 2 سال دیگر آن را تمدید کند. در بخش نخست انواع ویزاهای معتبر و قانونی که شرایط مهاجرت به انگلستان را برای افراد فراهم می آورند را به تفکیک بیان کرده و دو مورد از آن ها را به صورت کامل تشریح کردیم. در صورتی که تمایل به دریافت اطلاعات بیشتری در رابطه با سایر شرایط مهاجرت به کشور انگلستان دارید، می توانید با مشاورین ارشد موسسه حقوقی روادیدها تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست