شرایط مهاجرت دندانپزشکان به انگلستان

دندانپزشکانی که فارغ التحصیل از دانشگاه های غیر انگلیسی و غیر اروپایی بوده و قصد کار در کشور انگلستان را دارند، لازم است تا جهت تایید مهارت های کلینکی و دانش دندانپزشکی و اخذ شماره نظام پزشکی کشور انگلستان در یکسری امتحانات بنام ORE شرکت نمایند. این بدان علت است که متقاضیان فارغ التحصیل کشورهای خارجی به لحاظ علم و تجربه کاری همسان و برابر با فارغ التحصیلان کشور انگلستان گردیده و از مهارت های یکسان برخوردار باشند.

امتحانات جدید اخذ شماره دندانپزشکی بنام (ORE) جایگزین امتحانات قبلی بنام (IQE) شده و متقاضیانی که به هر دلیل امتحان (IQE) را پشت سر نگذاشته باشند باید فقط امتحانات جدید را با موفقیت بگذرانند. امتحانات (ORE) (امتحانات جامع دندانپزشکی) بر اساس رئوس درسی رشته دندانپزشکی در انگلستان طراحی شده و از روش های ارزیابی نوین برای آزمون از متقاضیان استفاده می کند. پس از موفقیت در این امتحانات ، متقاضیان می توانند نسبت به ثبت نام جهت اخذ شماره دندانپزشکی در انگلستان اقدام کنند.

منظور از امتحانات رشته دندانپزشکی متقاضیان خارج از کشور (ORE) چیست ؟

منظور از ORE مجموعه امتحانات رشته دندانپزشکی است که  جهت ارزیابی و بررسی متقاضیان خارج از کشور که خواهان کار در این رشته در انگلستان هستند طراحی گردیده و این دسته از افراد در صورت موفقیت در امتحانات می توانند نسبت به کار در رشته دندانپزشکی اقدام کنند.

استاندارد بودن امتحانات (ORE) :

معیار علم و مهارت برای قبول شدن در امتحانات جامع دندانپزشکی (ORE ) معادل و برابر امتحانات نهایی دندانپزشکانی است که از دانشگاه های انگلستان فارغ التحصیل شده اند.

آزمون زبان انگلیسی قبل از امتحانات جامع

امتحانات جامع دندانپزشکی (ORE) فقط به زبان انگلیسی برگزار می شود و متقاضیان باید از سطح زبان کافی جهت موفقیت در امتحانات برخوردار باشند. متقاضیان در این گروه باید امتحانات زبان انگلیسی بنام ( IELTS ) را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند .

نمره قبولی امتحان (IELTS) باید  7 بوده و هیچکدام از نمرات چهار مهارت دیگر نباید کمتر از 5/6 و دو سال از آخرین تاریخ امتحان نیز نگذشته باشد.

مبلغ پرداختی برای برگزاری امتحان جامع

بخش اول – 600 پوند

بخش دوم – 2250 پوند

ارسال تقاضانامه جهت امتحان  (ORE)

زمانی که تقاضا نامه کامل شده متقاضی با مدارک تکمیلی به مرکز برگزاری امتحانات ارسال شود ، نام فرد متقاضی وارد فهرست شده و بخش اول و دوم این امتحان به نام وی ثبت می گردد و دیگرنیازی به ثبت نام بعدی وجود ندارد.

نحوه برقراری تماس با متقاضی

برقراری تماس با متقاضی از طریق Email می باشد Email . ارسالی به منقاضی به بخش “bulk”یا “junk” منتقل شده و متقاضی باید از امکانات کافی جهت ارسال و دریافت پیام الکترونیکی برخوردار باشد.

شماره پرونده

به محض اینکه متقاضی جهت انجام امتحان جامع پذیرفته شود ، شماره پرونده به ایشان اعلام خواهد شد .متقاضی باید از این شماره در تمامی مکاتبات استفاده کند.

تعلیق:

  • درصورت تحقق موارد زیر، متقاضی و پرونده وی بحالت تعلیق در می آید
  • چنانچه متقاضی سه بار دعوتنامه را نپذیرفته باشد.
  • اگر تا زمان اعلام شده یا پایان ضرب العجل اعلام شده به اداره امتحانات پاسخ نداده باشد.
  • اگر بدون اطلاع ، از حضور در امتحان امتناع ورزد.
  • متقاضی باید در هر صورت نسبت به ارسال و توضیح کامل وضعیت خود اقدام کند.

تعداد دفعات برگزاری امتحان برای هر متقاضی

پس از قبولی در بخش اول ، متقاضی فقط پنج سال فرصت دارد تا نسبت به گذراندن بخش دوم اقدام کند .متقاضی می تواند چهار بار در بخش اول و چهار بار در بخش دوم امتحان بدهد.

وسایل مورد نیاز در آزمایشگاه دندانپزشکی

مرکز برگزاری امتحانات جامع دندانپزشکی نسبت به تهیه وسایل مورد نیاز آزمایشگاه دندانپزشکی اقدام می نماید و متقاضی نیازی به آوردن این وسایل به آزمایشگاه ندارد. به عبارتی دیگر متقاضی نمی تواند وسایل یا مواد مورد نیاز در آزمایشگاه را همراه خود بیاورد.

امتحان جامع  ORE (بخش اول)

بخش اول امتحان جامع (ORE) به بررسی دانش نظری و تئوری می پردازد. این بخش از امتحان ، از دو قسمت بصورت مکتوب و با استفاده از کامپیوتر برگزار می شود و زمان هر قسمت از امتحان سه ساعت است.

قسمت اول (الف) شامل علم رشته دندانپزشکی و بیماری های  مرتبط با آن است.

قسمت دوم (ب) شامل دندانپزشکی کلینیکی و بالینی پرداخته و شامل مسائل حقوقی ، آئین رفتار ، بهداشت و ایمنی خواهد بود.

معمولاً ده هفته قبل از برگزاری امتحان ، مرکز برگزاری امتحانات جامع دندانپزشکی به متقاضی تاریخ امتحان را اطلاع می دهد.

لازم به تذکر است که برای امتحان بخش دوم ، متقاضی باید ابتدا بخش اول را ( با موفقیت در هر دو قسمت ) پشت سر گذاشته باشد. اگر متقاضی نتواند هر کدام از دو قسمت بخش اول را با موفقیت طی نماید باید کل بخش اول را مجدداَ امتحان دهد (فقط چهار بار می تواند بخش اول را امتحان دهد) . بدیهی است اگر متقاضی هر چهار بار در امتحان مردود شود دیگر اجازه شرکت در امتحانات ORE را ندارد.

هماهنگی جهت برگزاری امتحان بخش اول :

معمولاَ بخش اول امتحان جامع ORE در یک یا دو روز متوالی برگزار می گردد. قوانین مرتبط با برگزاری امتحان و زمان برگزاری امتحان هر دو قسمت بخش اول از سوی مرکز برگزاری امتحانات جامع و دو هفته قبل از برگزاری امتحان اعلام خواهد شد.سازمان دندانپزشکی انگلیس سه هفته پس از برگزاری امتحانات نسبت به ارسال نتایج آزمون اقدام خواهد کرد.

بخش دوم:

که شامل چهار قسمت به شرح زیر می باشد.

الف) امتحان عملی روی مانکن دندانپزشکی : در این بخش از امتحان متقاضی می تواند از ده روش موجود در امتحان عملی به سه روش آن پرداخته و سه ساعت برای انجام آزمون وقت خواهد داشت.

ب) امتحان بالینی علمی : در این بخش از امتحان مهارتهای بالینی متقاضی اندازه گیری و ارزیابی می شود.

ج) امتحان برنامه ریزی درمان و تشخیص .

د) امتحان ضرورت های پزشکی و فوریت های آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست