آیا می‌توانم بدون داشتن مدرک آیلتس درانگلستان تحصیل کنم؟

بله، ولی قبل از هرمطلبی باید توجه کنید که این سوال ذهن اکثر متقاضیان و دانشجویان بین المللی را به خود مشغول کرده است. زیرا، اکثر دانشجویان بین‌المللی و یا متقاضیان دوره‌های تحصیلی به دلیل آموزش نامناسب در کشور مبدا خود، دارای ضعف مهارتی در زبان انگلیسی هستند و یا ترجیح می‌دهند در کشور مقصد (انگلیس) که زبان رسمی آن انگلیسی است شروع به یادگیری اصولی زبان انگلیسی کنند. زیرا در هیچ جای دنیا کسی نمی‌تواند زبان انگلیسی را با کیفیتی بهتر از مهد زبان انگلیسی (انگلستان) به شما آموزش دهد.

با این وجود، امکان تحصیل بدون مدرک آیلتس برای بعضی از دوره‌های مدارس شبانه و روزانه و همچنین دوره‌های تابستانه و برخی دوره‌های پیش از دانشگاه نیز وجود دارد. همچنین، برای بعضی از دوره‌های دانشگاهی نیز شما نیاز به داشتن مدرک آیلتس ندارید؛ البته این موضوع کاملا به شرایط و قوانین دانشگاهی منتخب شما بستگی دارد. برای مثال برخی از دوره‌های موجود در دانشگاه Brighton نیازی به مدرک آیلتس ندارند. البته، شما برای حضور در این دوره‌ها باید در یک آزمون ورودی شرکت کنید که توسط دانشگاه برگزار می‌شود. همچنین، با اینکه بیشتر دانشگاه‌ها تنها آیلتس UKVI را معتبر می‌دانند، ولی برخی از آن‌ها  نمرات مدارک تافل را به آیلتس تبدیل کرده و این روش را معیاری برای حضور شما به عنوان دانشجوی بین المللی در دوره‌های مورد نظر قرار می‌دهند.

در نتیجه، اگر قصد دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه‌های انگلستان را بدون داشتن مدرک آیلتس دارید یا می‌خواهید از سطح زبان انگلیسی مورد نیاز برای یک دوره یا دانشگاه خاص مطلع شوید، می‌توانید با ارسال مدارک خود مشاوره تخصصی دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست