یکی از روش های پر طرفدار در مهاجرت، مهاجرت به انگلیس از طریق کار می باشد. در حال حاضر درخواست های زیادی از طرف ایرانیان برای این نوع مهاجرت صورت می گیرد ولی متاسفانه نقطه ضعف اصلی هموطنان عزیز در این زمینه، کمبود دانش حقوقی و عدم اشراف به قوانین مهاجرتی می باشد. شما با مطالعه مقاله مهاجرت به انگلیس از طریق کار، با مباحثی مثل بازار کار انگلستان، انواع ویزاهای کار انگلستان، ویزای کار Tier 2، شرایط و مدارک، سیستم امتیاز محور (PBS) آشنا خواهید شد. در صورتی که شما هم با مطالعه مقاله حاضر علاقه مند به کار در انگلستان شدید ولی اطلاع چندانی از این نوع مهاجرت در اختیار ندارید، حتما از ما مشاوره بگیرید.

انگلستان کشوری صنعتی با فرصت های کار ارزشمند در قاره اروپا می باشد. جو حاکم بر بازار کار انگلستان به خاطر وجود انواع شرکت های بزرگ بین المللی بسیار رقابتی می باشد. با وجود تنوع فرصت های کاری در اقتصاد فوق پیشرفته انگلستان، اما شرط ورود به این بازار کار انگلستان داشتن مهارت و تخصص حرفه ای می باشد. بخش مهمی از جستجوی کار مهاجرین خارجی در انگلستان اخذ مدارک و مهارت های حرفه ای معتبر می باشد.

شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق کار

یکی از راه های اخذ اقامت انگلستان و کار در این کشور صنعتی، مهاجرت به انگلیس از طریق کار می باشد. به لحاظ قانونی، مهاجرت به انگلستان از طریق اخذ ویزای کار در انگلستان شروع می شود. شما می بایستی که از چند ماه پیش از مهاجرتتان به انگلستان، پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرمای اسپانسر داشته باشید. شما با اخذ گواهی اسپانسری (COS) می توانید ویزای کار منطبق با شرایطتان را درخواست دهید. ما در ادامه شرح جامعی از فرآیند اخذ ویزای کار انگلستان را به شما شرح می دهیم، پس تا آخر با ما همراه شوید.

ویزای Tier 2 در مهاجرت به انگلیس از طریق کار

در اصل، ویزای کار Tier 2 مخصوص کارگران ماهر یا نقل و انتقال های درون شرکتی می باشد. ویزای کار (Tier 2 جایگزین سیستم روادید کار قبلی شده است. انواع ویزای کار Tier 2 عبارتند از:

  • عمومی (در این مقاله به شرح بیشتر آن می پردازیم)
  • کشیشان
  • ورزشکاران
  • نقل و انتقال درون شرکتی

اما چند نکته جهت یادآوری:

  • ویزاهای کارگر ماهر زمانی به شما تعلق می گیرد که شما توسط یک کارفرما یا شرکتی اسپانسر شوید و گواهی اسپانسری (COS)، دستمزد مناسب و پس اندار شخصی هم داشته باشید.
  • اخذ ویزاهای نقل و انتقال درون شرکتی ممکن است به هنگام جستجوی یک راه انتقال هموار به انگلستان در پوشش شرکتتان، ضروری باشد.

اشخاصی می توانند ویزای Tier 2در انگلستان را درخواست دهند که از طرف کارفرمای انگلیسی ( به عنوان اسپانسر)، کار مهارتی برایشان پیشنهاد گردد یا شهروندی غیر از EU/EEA باشند. افراد متقاضی کار در انگلستان باید 3 ماه پیش از شروع کار در انگلستان، درخواست ویزای Tier 2دهند.

گواهی اسپانسری (COS) انگلستان

هرشهروند غیر اروپایی که از انگلستان پیشنهاد کار دارد می بایستی به منظور مهاجرت به انگلیس از طریق کار و اخذ ویزای Tier 2 یا ویزای کار Tier 5 را درخواست دهد. کارفرماها باید یک گواهی اسپانسری (COS) را به هر شهروند خارجی که استخدام می کنند، تخصیص دهند. COS مدرک الکترونیک می باشد که تمامی ویژگی های پیشنهاد کاریتان را بیان می کند، این ویژگی ها شامل اطلاعات دستمزد و اطلاعاتی راجع به مدت قرارداد کاریتان می باشد. شما بایست که تا حداکثر 3 ماه پس از دریافت شماره ارجاع گواهی اسپانسریتان، اقدام به درخواست ویزای کار (عمومی) Tier 2 بکنید.

انواع ویزای کار(عمومی) Tier 2 انگلستان

در جدول زیر، ما شما را در جریان انواع ویزاهای کار انگلستان و هزینه های مربوطه قرار می دهیم:

شماره نوع ویزا هزینه / پوند از 8 ام اکتبر 2018 توضیح
1 ویزای کار(عمومی) Tier2 186 £ ویزای بلند مدت 5 ساله، نقل و انتقال درون شرکتی، برای کارگران حرفه ای، ورزشکاران، کشیشان.
2 Tier2 (انتقال درون شرکتی)- برای کارآموز فارغ التحصیل 482 £
10 Tier2 (انتقال درون شرکتی)کارگران (مخصوص وابستگان) 482 £ کوتاه مدت
11 Tier2 (عمومی) 1220£ نقل و انتقال درون شرکتی-کارگرانی که گواهی اسپانسری (COS) برای مدت بیش از 3 سال داشته باشند.
12 Tier2 (عمومی) 928£ کارگر جهت کار در مشاغلی که با کمبود نیرو مواجه باشند و گواهی اسپانسری 3 ساله داشته باشند.

مهاجرت به انگلیس از طریق اخذ ویزای کار Tier

در وهله اول، شما می بایستی این نکته را مدنظر قرار دهید که انگلستان درمورد کار و اخذ ویزای کار، به دو شاخص مهم مهارت در کار و زبان انگلیسی اهمیت می دهد. پس، این دو شاخص، می بایستی ملاک اصلی شما برای مهاجرت به انگلیس از طریق کار باشد. به لحاظ قانونی، اخذ ویزای Tier 2مستلزم طی مراحل اداری ویژه ای است که در زیر فهرست می شود:

مراحل توضیحات
مرحله 1 کاریابی و دریافت پیشنهاد کار از طرف کارفرما/ شرکت انگلیسی
مرجله 2 درخواست ویزای کار از طریق اسپانسر شما
مرحله 3 تهیه مدارک لازم توسط فرد متقاضی ویزای کار در انگلستان
مرحله 4 اخذ ویزای کار (عمومی) Tier 2 در انگلستان

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار Tier 2 انگلیس

مدارک لازم برای اخذ ویزای Tier 2به شرح زیر است:

  • گواهی اسپانسرتان
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی
  • مدرک مبنی بر تمکن مالی کافی از طریق ارایه صورتحساب بانکی معتبر
  • پاسپورت معتبر
  • پاسپورتها و اسناد مسافرتی تاریخ گذشته (در صورت لزوم جهت نمایش سابقه مسافرتیتان)
  • نتایج آزمایش بیماری سل (در کشورهای لیست شده وزارت بهداشت انگلستان)
  • مدارک دال بر عدم وجود سوسابقه کیفری

برای مهاجرت به انگلیس از طریق کار، شما لازم است که دانش زبان انگلیسیتان را اثبات نمایید. شما می توانید دانش زبان انگلیسی خودتان را با یکی از روشهای زیر اثبات کنید:

  • گذراندن تست زیان انگلیسی مورد قبول با حداقل CEFR سطح B1 در ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و لیسینینگ.
  • داشتن یک مدرک آکادمیک که به زبان انگلیسی تدریس شده باشد و توسط UK NARIC معادل مدرک لیسانس، فوق لیسانس و PhD مورد تایید قرار بگیرد.

نحوه درخواست ویزای کار (عمومی) Tier 2 انگلستان

درخواست ویزای کار انگلستان به دو طریق صورت می گیرد:

  • درخواست خارج از انگلستان. شما باید برای ویزای کار (عمومی) Tier 2، به صورت آنلاین درخواست دهید. به عنوان بخشی از پروسه مهاجرت به انگلیس از طریق کار درخواستتان، به اثرانگشتتان و عکس گرفته شده در “مرکز درخواست ویزا” ( جهت صدور روادید بیومتریک) نیاز است. شما می بایستی که روادید اقامت بیومتریکتان را در عرض 10 روز قبل از سفر به انگلستان اخذ کنید.
  • درخواست از انگلستان. درخواست از انگلستان برای موارد تمدید و تبدیل ویزاهای دیگر به ویزای کار (عمومی) Tier2 می باشد.

رسیدگی به درخواست ها و ملاک صدور ویزای کار (عمومی) Tier 2در تمامی مناطق انگلستان، سیستم ارزیابی امتیاز محور ( PBS) می باشد. وظیفه اصلی سیستم امتیاز محور (PBS) تشخیص صلاحیت متقاضیان اخذ ویزای کار (عمومی) Tier 2 از طریق امتیاز دهی می باشد. بنابرین درخواست ویزای کار (عمومی) Tier 2 اتان ، توسط سیستم PBS انگلستان ارزیابی می گردد.

امتیازبندی مهاجرت به انگلیس از طریق کار

همانطوریکه پیشتر هم ذکر شد، اخذ ویزای کار انگلستان مبتنی بر مهارت کاری و دانش زبان انگلیسی است. در همین راستا، جهت ارزیابی بهتر متقاضیان ویزای Tier 2 انگلستان، سیستمی طراحی شده است. سیستم مذکور، سیستم امتیاز محور ویزای کار انگلستان می باشد، که در تمامی بخش های انگلستان کاربرد دارد. اداره مهاجرت انگلستان از این سیستم امتیاز دهی جهت گزینش متقاضیان واجد شرایط جهت اخذ ویزای کار (عمومی) Tier 2 استفاده می کند. داوطلبان باید 70 امتیاز کسب کنند، و نیز شرایط و مدارک فوق الذکر را تامین کنند تا واجد شرایط اخذ ویزای کار (عمومی) Tier 2 در انگلستان شناخته شوند. جهت مهاجرت به انگلیس از طریق کار تحت سیستم PBS متقاضی می بایستی 70 امتیاز مذکور را به صورت زیر کسب کند:

  • حداقل 50 امتیاز برای مدارک
  • ·         10 امتیاز برای زبان انگلیسی
  • ·         10 امتیاز برای فاندها

ارزیابی امتیازات در این سیستم بر پایه فاکتورهای زیر انجام می شود می شود:

شماره نام آزمون شاخص امتیاز دهی نمره قبولی
1 مهارت زبان می بایستی که دانش زبانی خودتان را اثبات کنید. 10
2 بودجه های اقامت ضروری است که شما بودجه های اقامت فعلی را در اختیار داشته باشید. 10
3 مدرک GCE سطح A یا معادل آن 5
لیسانس یا فوق لیسانس 10
PhD 15
4 گواهی اسپانسری (COS) اگر شما گواهی اسپانسری داشته باشید و شغل شما هم در فهرست شغلی حرفه های دارای کمبود نیرو باشد. 50
5 درآمدهای آینده UK £20,000 تا £23,999 10
UK £24,000 تا £27,999 15
UK £28,000 تا £31,999 20
UK £32,000 + 25

 ویزای کار (عمومی) Tier2 امکان اقامت قانونی به مدت 5 سال و 14 روز را به شما اعطا می کند، همچنین، لازم به ذکر است که بشرط احراز مجدد صلاحیتتان، تمدید ویزای کار Tier2 امکان پذیر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست