افراد در انگلستان با فرصت های شغلی بسیاری روبرو هستند. بازار کار در انگلستان بسیار رقابتی بوده و یافتن شغل بسته به مهارت و توانائیهای فرد متفاوت می­باشد. نرخ بیکاری در کشور انگلستان 5% می­باشد و یافتن شغل برای افرادی که تحصیلاتشان را به تمام رسانیده اند، براحتی امکان پذیر است. این کشور با کمبود نیرو در مشاغلی همچون پزشکی و مهندسی روبرو است و از مهندسین و پزشکان استقبال ویژه ای می­نماید. میزان حقوق و دستمزدی که افراد در انگلستان دریافت می­ نمایند 70.6 £ (پوند) در ساعت است. طبق قوانین کار در انگلستان کودکان زیر 16 سال اجازه کار ندارند و در صورتی که کارفرمایان این دسته از افراد را استخدام نمایند، بعنوان مجرم شناخته خواهند شد.

افراد در انگلستان حداکثر 48 ساعت در هفته اجازه انجام کار و حداقل یک روز استراحت اجباری را دارند. همچنین افرادی که بصورت تمام وقت در این کشور مشغول به انجام کار هستند، می ­توانند 1 ماه در سال، مرخصی با حقوق اخذ نمایند. ویزای Tire2 انگلستان برای آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند، صادر می­ گردد. لازمه اخذ این ویزا دریافت دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایان در انگلستان می ­باشد. اگرچه اخذ دعوتنامه کاری انگلستان کار نسبتاً دشواری است، اما راههای جایگزین و روش های ساده تری برای مهاجرت کاری به این کشور وجود دارد.

شرایط بازار کار در کشور انگلستان

همه ساله دولت انگلستان لیست مشاغل مورد نیاز خود را منتشر می ­نماید. افرادی که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند، می­ توانند با آگاهی از مشاغل مورد نیاز این کشور نسبت به اخذ ویزای کاری انگلستان اقدام نمایند. افراد می ­توانند به همراه اعضای خانواده خود با هدف انجام کار به انگلستان مهاجرت نمایند. اعتبار ویزای کاری انگلستان بستگی به مدت قراردادکاری فرد با کارفرمایان در این کشور دارد. اما این ویزا حداکثر بمدت 5 سال دارای اعتبار است. افراد با انجام کار در انگلستان می ­توانند اقامت دائم این کشور را نیز دریافت نمایند. البته اخذ اقامت دائم این کشور منوط به تمکن مالی فرد برای تأمین هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده اش در انگلستان می ­باشد.

فرصت های شغلی در انگلستان

همانطور که در مقدمه بیان نمودیم بازار کار در انگلستان نیاز شدیدی به نیروهای فنی مهندسی و پزشک و دندانپزشک دارد. افرادی که دارای مشاغل فوق هستند، براحتی می ­توانند در بخش های مختلف در این کشور به انجام کار بپردازند. از آنجائیکه سالانه افراد زیادی با اخذ ویزای توریستی انگلستان به این کشور سفر می­نمایند، در این حوزه نیز فرصت های شغلی متعددی ایجاد گردیده است. افراد در این حوزه نیز می ­توانند براحتی به انجام کار بپردازند. اداره مهاجرت انگلستان لیستی از مشاغل مورد نیاز این کشور را اعلام نموده است که مشاغل زیر از جمله مشاغلی است که در این لیست موجود می ­باشد:

  • متخصصان هوا فضا
  • مدیران تولید
  • دانشمندان فیزیک
  • مدیریت زباله های صنعتی
  • متخصص محیط زیست
  • مهندسین تولید و فرآیند
  • مهندسین برق
  • مهندسین مکانیک

انگلستان یکی از جذاب ترین بازارهای کاری برای مهاجرین و کارکنان ماهر بشمار می ­رود. شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا بدون اخذ روادید می­ توانند به این کشور مراجعه نموده و به مناطق مختلف این کشور سفر و به انجام کار و زندگی بپردازند. اما شهروندان خارج از اتحادیه اروپا تنها با اخذ ویزای کار این کشور اجازه وارد شدن به بازار کار در انگلستان را دارند. ویزای کاری انگلستان دارای انواع مختلفی است که افراد متناسب با شرایط و مهارت های خود می­ توانند نسبت به اخذ آن اقدام نمایند. سایت های زیر از جمله معروفترین وبسایت های کاریابی در انگلستان هستند:

  • www.indeed.co.uk
  • www.yell.com
  • www.reed.co.uk

بازار کار در انگلستان برای دانشجویان

دانشجویانی که تحصیل در دانشگاه های انگلستان را انتخاب نموده اند، نیز اجازه انجام کار ضمن تحصیل در این کشور را دارند. دانشجویان بطور متوسط اجازه 20 ساعت کار در هفته را خواهند داشت. توصیه اکثر دانشگاه های انگلستان به دانشجویان بین المللی 16 ساعت کار در هفته می­ باشد. دانشجویان دارای حقوقی برابر با 70.6 £ (پوند) به ازای هر ساعت کاری می ­باشند. بازار کار در انگلستان برای دانشجویان بیشتر در مشاغلی همچون رستوران ها، فروشگاه ها و بارها می­باشد. دانشجویان با انجام کار ضمن تحصیل در انگلستان علاوه بر تأمین برخی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور، می­ توانند مهارت و تجربه های مفیدی را کسب نمایند. همچنین با بازارهای کار در انگلستان آشنا گردیده و پس از اتمام تحصیلاتشان امکان عقد قراردادکاری با کارفرمایان در این کشور را خواهند داشت و از این طریق می­ توانند اقامت دائم انگلستان را نیز دریافت نمایند.

انواع ویزای کار انگلستان

دولت انگلستان ویزاهای مختلفی برای متقاضیان انجام کار در این کشور صادر می ­نماید. این ویزاها به قرار زیر می­ باشند:

ویزای  Tire 2:     این ویزا مختص افرادی صادر می­گردد که با اخذ دعوتنامه کاری انگلستان قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند. این افراد می ­توانند تحت شرایطی که در بخش های قبل بیان نمودیم، به همراه اعضای خانواده خود به این کشور سفر نمایند. در نهایت افراد با اخذ ویزای Tire2 انگلستان و انجام کار در این کشور می ­توانند اقامت دائم انگلستان را اخذ نمایند.

ویزای Tire 3:      این ویزا برای افرادی که قصد مهاجرت کاری بصورت موقت در انگلستان را دارند، صادر می‌گردد.

ویزای Tire 4:      دانشجویان با اخذ این ویزا اجازه ادامه تحصیل و انجام کار ضمن تحصیل در انگلستان را خواهند داشت.

ویزای Tire 5:      این ویزا نیز برای افرادی که قصد انجام کار در یک دوره کوتاه مدت در انگلستان را دارند، صادر می‌گردد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار انگلستان

متقاضیان مهاجرت کاری به انگلستان، پس از اخذ دعوتنامه کاری از سوی کارفرما در این کشور می ­توانند با ارائه مدارک زیر ویزای کاری این کشور را اخذ نمایند:

  • اصل مدرک ملکی فرد در کشور مبدأ که می ­بایست به زبان انگلیسی ترجمه گردیده باشد.
  • اصل مدارک بانکی که شامل پرینت گردش حساب 6 ماه اخیر فرد باشد.
  • ارائه اصل مدارک شغلی متقاضی
  • ·         2 قطعه عکس
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کار انگلستان
  • دعوتنامه کاری
  • مدارک هویتی
  • پاسپورت معتبر
  • پرداخت هزینه ویزا

افرادی که قصد سرمایه گذاری و یا کارآفرینی در انگلستان را دارند، هریک می­ بایست ویزاهای جداگانه ای را بدین منظور دریافت نمایند. ایجاد کسب و کار و یا سرمایه گذاری در انگلستان خود دارای شرایطی می ­باشد که علاقمندان به این موضوع می ­توانند از تجربه ها و مشاوره های مجموعه ما استفاده نمایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست