برای گرفتن ویزای کار انگلستان باید شرایط لازم را احراز نمائید و متناسب با قوانینی که این کشور وضع نموده است، مدارک را ارائه دهید. ویزای کاری انگلستان tire 2 نام دارد و قوانین بسیاری برای اخذ این ویزا تعیین شده است و متقاضیان باید تمام موارد مورد نیاز را احراز نمایند. برای اخذ ویزای کار انگلستان اگر خارج از اروپا باشید باید یک دعوتنامه شغلی دریافت نمائید و این دعوتنامه شما باید مرتبط با حرفه کاری شما باشد و همچنین دارای مهارت خاصی باشید.

کارفرمای شما باید شغل را برای شما آگهی نماید و به سفارت کشور انگلستان اثبات نماید که نیروی کار مورد نظر خود را از کشور خود نتوانسته است استخدام نماید. بعد از انجام اقدامات لازم شما باید درخواست خود را به سفارت به همراه مدارک مورد نیاز ارائه دهید و در مدارک شما هیچ نقصی نباید وجود داشته باشد و طبق اطلاعاتی که کارفرمای شما راجب شما ارائه داده است، باید شما نیز ارائه دهید.

هزینه گرفتن ویزای کار انگلستان

اگر موفق به دریافت ویزای کاری انگلستان شوید باید برای ارائه درخواست خود هزینه ای را پرداخت نمائید. هزنیه را که باید ارائه دهید در حال حاضر 610 £ می باشد. متقاضیان باید تمکن مالی را نیز در حساب خود ارائه دهند و اثبات نمایند که هزنیه زندگی خود را در این کشور دارند. از هزینه های دیگر برای اخذ ویزای کاری تهیه بلیط و ترجمه مدارک می باشد و اگر شما تمایل داشته باشید فرایند اخذ ویزای کار خود را به وکیل آشنا به امور مهاجرت انجام دهید باید هزینه های حق الوکاله را نیز در هزینه های خود لحاظ نمائید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار انگلستان

همانطور که مستحضر هستید برای ارائه درخواست خود به سفارت باید مدارکی را ارائه دهید و این مدارک باید از جمله مدارکی باشد که سفارت تعیین نموده است. بسته به شرایط شما این مدارک مورد نیاز متفاوت است ولی به صورت کلی مدارکی را که برای اخذ ویزای تحصیلی باید ارائه دهید، شامل موارد ذکر شده در جدول ذیل می باشد. متقاضیان به همراه درخواست خود باید این مدارک را ارائه دهند:

  • یک نسخه از قرارداد که با کارفرما منعقد نموده اید
  • مدارک تحصیلی و رزومه کاری
  • مدارک هویتی از جمله شناسنامه، کارت ملی و…
  • مدارک زبان انگلیسی
  • مدارک مالی و نامه تمکن مالی
  • مدارک مبنی بر گواهی سلامت پزشکی و گواهی عدم سوء پیشینه

کلیه این مدارک را باید طبق قوانینی که توسط سفارت این کشور وضع شده است، ارائه دهید و وجود یک نقصی در پرونده شما موجب رد شدن درخواست شما می شود.

گرفتن ویزای کار انگلستان بدون ارائه دعوتنامه شغلی

برای کشور انگلستان اگر قصد اخذ ویزای کار دارید باید دعوتنامه شغلی را ارائه دهید. در بعضی موارد شما می توانید بدون داشتن دعوتنامه ویزای کار این کشور را دریافت نمائید. در بعضی مواقع شما می توانید بدون داشتن دعوتنامه نیز در این کشور مشغول به کار شوید. متقاضیان می توانند برای اخذ ویزای کارآفرینی اقدام نمایند و با ارائه طرح کسب و کار خود می توانند برای اخذ اقامت این کشور از این طریق اقدام نمایند. ویزای کارآفرنی به حداقل به سرمایه 500.000 £ نیاز دارد و نسبتا شرایط سختی را برای این ویزای باید پشت سر بگذارید.

گرفتن ویزای کار انگلستان با اخذ ویزای تحصیلی

تحصیل در انگلستان و اخذ ویزای تحصیلی این کشور که به نام Tire 4 شناخته می شود، می تواند راهی برای ورود به این کشور محسوب شود و شما می توانید از طریق اقامت تحصیلی در این کشور برای تمدید اقامت از طریق کار اقدام نمائید. لازم به ذکر است که در حین تحصیل نیز شما اجازه کار برای 20 ساعت در هفته را دارید و ممکن است در همان بازه زمانی شما کارفرمای خود را باری منعقد نمودن قرارداد قانع نمائید. البته باید شرایط کامل را برای اخذ ویزای تحصیلی نیز احراز نمائید و بعد از اتمام تحصیل در صورت تبدیل ویزای تحصیلی به کاری شما اقامت 2 ساله را نیز دریافت می نمائید.

گرفتن ویزای کار انگلستان برای مدت زمان محدود

نوع دیگر ویزایی در انگلستان وجود دارد که این نوع ویزا در شرایط خاصی ارائه داده می شود و به چند دسته کلی تقسیم می شود. مدت زمان اخذ این ویزاها محدود است و در شرایط خاصی تمدید می شود. این نوع ویزاها شامل موارد زیر می باشد:

  • اخذ ویزای کار برای کارهای داوطلبانه
  • اخذ ویزای کار برای فعالیت های ورزشی
  • اخذ ویزای کار برا انجام کارهای مذهبی

این نوع ویزاها به نام ویزای کار Tire 5 شناخته می شوند و مدت زمان این ویزاها برای 1 سال می باشد و تمدید کردن آن سخت است.

دریافت ویزای همراه با ویزای کار انگلستان

با گرفتن ویزای کار انگلستان می توان با احراز شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزا و اقامت همراهان نیز اقدام نمود. همراهان شما شامل همسر و فرزند زیر 18 سال می باشند. باید در حساب شما هزنیه یک سال زندگی همراهانتان نیز تحت عنوان تمکن مالی ارائه داده شود. همراهان شما نیز باید مدارک مبتنی بر گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی سلامت پزشکی را ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست