در صورتی که دانشجویان بین المللی قصد کار پس از تحصیل در انگلستان را داشته باشند می توانند با استفاده از ویزاهای مختلف در این کشور بمانند. شرایط کار در کشور انگلستان بسیار مناسب است و متقاضیان می توانند امیدوار باشند که در یک بازه زمانی کوتاه پس از پایان تحصیل شغل مورد نظر خود را بدست آورند. البته این مسئله بیشتر به رزومه تحصیلی افراد و ملیت آن ها بستگی دارد.

برنامه Tier 4 دکترا در انگلستان

در صورتی که فردی در کشور انگلستان مدرک دکترا خود را دریافت کرده باشد می تواند برای دریافت ویزای Tier 2 انگلستان، ویزای تحصیلی یا Tier 4 خود را تمدید کند. در این صورت فرد باید تحت حمایت دانشگاه قرار بگیرد تا بتواند در زمینه تحصیلی خود به فعالیت بپردازد و تجربه کافی برای کار را بدست آورد. دانشجویان مقطع دکترا در کشور انگلستان قبل از پایان دوره تحصیل خود باید برای تغییر ویزای تحصیلی خود اقدام کنند. در این صورت به فرد فرصت داده می شود تا به مدت 12 ماه پس از تاریخ احتمالی پایان تحصیل در کشور انگلستان بماند. در این مدت متقاضی باید با دانشگاه در ارتباط باشد چرا که دانشگاه اسپانسر رسمی او است.

برای اینکه فردی بتواند این ویزا را بدست آورد باید حداقل 60 روز قبل از پایان دوره دکترای خود در کشور انگلستان درخواست رسمی ثبت کند. دانشجویان همچنین در آن بازه زمانی باید یک ویزای تحصیلی معتبر در اختیار داشته باشند و گواهی اشتغال به تحصیل خود را از طرف دانشگاه ارائه دهند. دانشجویان همچنین باید تاییدیه خود را از دانشگاه دریافت کنند که هزینه این اظهار نامه رسمی 50£ (پوند) است.

کار پس از تحصیل در انگلستان با ویزای Tier 5

این ویزای کاری در کشور انگلستان به افرادی تعلق خواهد گرفت که بتوانند یک شغل موقت برای خود بیابند. باید توجه داشت که دریافت این ویزا از درون خاک انگلستان غیرممکن است و تنها از طریق سفارت کشور انگلستان در خارج از مرزهای این کشور قابل دریافت است. معمولا دانشجویانی که دارای قدرت علمی فراوانی هستند، می توانند این ویزا را بدست آورند و در پروژه های تحقیقاتی شرکت کنند. لازم به ذکر است که افراد باید یک گواهی معتبر در اختیار داشته باشند که نشان دهنده پذیرش آن ها از طرف یک موسسه علمی است و آن ها در ازای کار خود حقوق دریافت خواهند کرد. اقدام برای دریافت این ویزا بدون دریافت دعوتنامه کاری غیرممکن است و این دعوتنامه کاری باید حاوی کلیه اطلاعات شغلی فرد باشد.

متقاضی حداقل می بایست 945£ (پوند) پس انداز در حساب بانکی خود داشته باشد تا بتواند از آن به عنوان گواهی تمکن مالی استفاده کند. در صورتی که فردی حامی مالی داشته باشد نیازی به این گواهی نخواهد داشت. همچنین باید تضمینی وجود داشته باشد که فرد یک جای خالی را به صورت دائمی پر نخواهد کرد و پس از مدتی ( حداکثر 2 سال) انگلستان را ترک می کند. از سوی دیگر میزان حقوقی که برای فرد در نظر گرفته شده است باید با حداقل حقوق در نظر گرفته شده از طرف دولت انگلستان برابری کند.

کار پس از تحصیل در انگلستان با ویزای Tier 2

ویزای Tier 2 انگلستان در حقیقت همان ویزای کاری این کشور است که افراد زیادی به دنبال دریافت آن هستند. در صورتی که فردی تمایل به دریافت این ویزا از طریق ویزای تحصیلی داشته باشد، باید حداکثر تا 3 ماه قبل از پایان دوره تحصیل خود شغل مورد نظر را یافته و در خواست تغییر ویزای خود را به ثبت برسانند. البته در صورتی که فردی دوره دکترای خود را به پایان رسانده باشد، می تواند تا 12 ماه پس از پایان تحصیل خود نیز برای دریافت این ویزا اقدام کرد. این ویزا بسته به نوع قرارداد و شغل فرد، تا 5 سال اعتبار قانونی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست